Sklep z naprasowankami

Druk termotransferowy

Termotransfer – nazywany również termonadrukiem – to dosyć popularna w dzisiejszych czasach metoda znakowania odzieży. Jej główną zaletą jest niski koszt, nawet przy niewielkim nakładzie produktów. Termonadruki nanosi się na papier lub folię transferową. Później, aby przenieść je na ubranie, wystarczy umieścić oba produkty w prasie termicznej, która pod wpływem temperatury rzędu 150 stopni Celsjusza wgrzeje nadruk w materiał. Jak łatwo się domyślić, termodruk transferowy może zostać naniesiony na tkaninę przez każdego – wystarczy użyć do tego celu zwykłego żelazka. 

Czym jest termotransfer?

Druk termotransferowy to rodzaj sitodruku pośredniego. Nadruki transferowe wykonuje się za pomocą sitodruku, ale na papierze lub specjalnej folii. Do takiego rodzaju sitodruku stosujemy farby plastizolowe, czyli farby bezpieczne dla zdrowia i ekologiczne – wolne od PCV, ftalanów czy formaldehydów. Nadruki transferowe są gładkie, idealnie kryją tkaninę i dobrze odwzorowują szczegóły projektu. Można nanosić je w dowolnych, nawet trudno dostępnych miejscach. Taka metoda znakowania odzieży sprawdza się przy koszulkach, czapkach, bluzach i wielu innych gadżetach reklamowych. Termotransferowy nadruk jest też elastyczny i trwały, zatem nie wykrusza się podczas prania i noszenia odzieży. Może być stosowany na bawełnie, poliestrze i mieszkankach tkanin. 

Termotransfer Warszawa – jak wygląda nadruk termotransferowy?

Nadruki termotransferowe wykonuje się głównie na tkaninach. Prasy termiczne najlepiej współpracują z płaskimi powierzchniami, choć istnieją też urządzenia pozwalające w taki sposób znakować również krzywizny. Nadruk termotransferowy bazuje najczęściej na maksymalne 8 kolorach – ograniczenie się do tej ilości barw pozwala zachować zgodność z oryginalnym projektem. Wielkość termotransferu zależy natomiast od rozmiaru prasy termicznej, która ma najczęściej do 30 cm długości. Z tego względu nadruk termotransferowy możemy nanieść na:

  • koszulki,
  • czapki,
  • parasole reklamowe,
  • plecaki,
  • torby.

Kiedy warto wybrać termotransfer?

Każda forma nanoszenia nadruku ma swoje wady i zalety. Druk termotransferowy sprawdza się najlepiej w sytuacji, kiedy celem jest stworzenie gadżetów reklamowych o identycznym wyglądzie. Obraz naniesiony na folię pozwala na stworzenie setek takich samych kopii. Ostateczny wygląd znakowanego produktu zależy jednak od precyzji ułożenia folii na koszulce czy torbie reklamowej. Termotransfer ma tę zaletę, że nadaje się do stosowania na różnych materiałach – nie tylko na odzieży, ale też na opakowaniach. Jest też stosunkowo niedrogi nawet przy niewielkim zamówieniu. 

Zalety druku termotransferowego

Druk termotransferowy jest metodą prostą i uniwersalną. Obsługa prasy termotransferowej nie należy do skomplikowanych, choć wymaga precyzyjnego działania. Tak naprawdę najbardziej wymagające jest przygotowanie obrazu, który zostanie przeniesiony na folię. Z późniejszym naniesieniem go na tkaninę poradzi sobie każda osoba – wystarczy użyć do tego żelazka. 

Warto pamiętać także, że nadruk termotransferowy jest:

  • trwały,
  • odporny na wilgoć,
  • odporny na ciepło,
  • gładki,
  • odporny na zmianę koloru (płowienie).

Przy wszystkich swoich zaletach termotransfer pozostaje ekonomiczną metodą nadruku – znacznie tańszą niż chociażby haft komputerowy. Z tego względu cieszy się też dużą popularnością. Jego zalety to również: wierność zaprojektowanej grafice, nawet bardziej skomplikowanej, wyrazistość kolorów oraz możliwość naniesienia nadruku na trudno dostępne miejsca. Czy termotransfert ma jakieś wady? Jedną – w miejscu jego naniesienia na tkaninę staje się ona nieoddychająca, dlatego w przypadku bluz czy koszulek zaleca się wybór nieco mniejszych grafik.